Jump to content

Experimental Recipes


Sergant1000

Recommended Posts

If it's an sdx mod, wouldn't it fit better in the sdx mods section?

 

You should put the sdx version in the sdx mods section and leave the lite version here. Im sure youll get more exposure for your sdx version if you do this. Ive been playing it in single player and its brilliant, hard crafting like in true survival and with sdx added models its awesome. Great job!:joyous:

 

I have one major problem though, i cant seem to use any of the soaps or cloth to get rid of dirty guy? Doing something wrong?

Edited by Darkstardragon (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

You all right)) But iam lazy.)) Because it need to edit two topics, and set full version of mod to common look. Iam trying to do version of SDK mod like copy and play.

 

To use soap you need take it in hand look at water(when found a right deep) or sink and pree RMB.

 

Thanks man! And are those friggin zombies with machineguns holy hell!!!!!! Scared the crud out of me hahahhahhahhha. I would love to put this on my server but sadly im lacking the patience and computer savvy lol. Single player will have to do for now. Too bad, cause i think others would love it as an alternative to starvation which is the only sdx overhaul other than yours at this time.

Link to comment
Share on other sites

Животные разлагаются слишком быстро. Убиваешь свинью, сразу начинаешь разделывать, на середине она уже распадается.

Дубинка с колючкой все равно - говно. Ну, не имеет никакого значения шанс кровотечения. Дубиной бьёшь пока не сдохнет, а не царапнул и убежал. Скраповой дубиной убиваешь зомбя за два удара, колючей за три. Вывод - скраповая дубина лучше

 

Аффтор, переводи мод на 15 альфу. Баги из 13 альфы уже задолбали. Камни рассыпающиеся в пыль, книги не читающиеся, еда не насыщающая и прочее в том же роде.

 

Нахера вообще лут было унифицировать? У всех зомбей одно и то-же.

 

За игровую неделю, обшарил огромную территорию, обшарил множество книжных полок и нашел, аж целых четыре рецепта. Переименуй свой мод. Это уже не Экспериментальные рецепты.

Назови его "Тупое дрочерство"

 

ГЫ. Оказывается есть перк на медицину, но он находится не в медицине. Жесть

Edited by ceil100 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Wow I looked at this Mod when you first made it long ago and never really looked at it again. It has come a long way from where you started. I also had no idea you had a SDX version. Your added workstation meshes, traps and weapons are awesome man. You really have an extreme amount of boom boom in this mod. I just wanted to jump in and get this mod some more attention and let you know what a great job you did. One thing I might suggest is making another thread in the SDX section and linking it to here, people looking for SDX mods might never find this little SDX diamond in the Mod Section. :clap2:

Link to comment
Share on other sites

Nice work.

As this mod have been progressing, full version on Alpha15 is very challenging... with ellegant additional features.

 

One thing about the patch (32.002), these files seems to be essential. Without them, game had crashed after while.

What is this patch doing? ......Bug fixes?

(If you need output_log, I'll PM for you.)

 

However, this is a tiny problem compared with the release of Ex-Recipes full version on Alpha15.

 

Thanks for this amazing stuff. I'll be sunk into playing this. :)

Link to comment
Share on other sites

Please help

 

Hi Sergant1000

 

Help installing the Mod.

Only copy the folder and start the game like in old times it does not work. Why not unpack and Play? :D

 

I begin without anti cheat

In the Game when i begin stand Load Items (stop loading ) and console goes on with various error messages:

 

ERR load and parsing "blocks.xml" (Model RabbitB?RabbitB not found on block with id 2043

Exception: Block with name "KeyMetal" not found in Block id 407

 

Please help me!

Thank you

Link to comment
Share on other sites

I do all like youre install Faq's and the Mod-loader say this when i click on build:

 

Arg: -config=C:\Users\-\AppData\Local\Temp\tmp4CF0.tmp

ConfigPath: C:\Users\-\AppData\Local\Temp\tmp4CF0.tmp

Target: 7 Days To Die [1.0]

EVENT: Begin task: Backup game files

Copy: C:\FH3 - Programme\Games\Steam\steamapps\common\7 Days To Die\Data\Config -> C:\FH3 - Programme\Games\Steam\steamapps\common\7 Days To Die\SDX070\Backups\7 Days To Die\Data\Config

Copy: C:\FH3 - Programme\Games\Steam\steamapps\common\7 Days To Die\7DaysToDie_Data\Managed\Assembly-CSharp.dll -> C:\FH3 - Programme\Games\Steam\steamapps\common\7 Days To Die\SDX070\Backups\7 Days To Die\7DaysToDie_Data\Managed\Assembly-CSharp.dll

EVENT: Begin task: Import UnityEngine.dll

EVENT: Begin task: Deobfuscate Assembly Strings

 

Unbehandelte Ausnahme: System.NullReferenceException: Der Objektverweis wurde nicht auf eine Objektinstanz festgelegt.

bei SevenDaysToDiePlugin.StringDecoderWorker.FindStringLoaderMethod(ModuleDefinition modDef)

bei SevenDaysToDiePlugin.StringDecoderWorker.Work(Assembly asm, ModuleDefinition modDef, String outputPath)

bei SevenDaysToDiePlugin.DeobfStringsTask.Execute()

bei SevenDaysToDiePlugin.Plugin.RunTasks(List`1 tasks, CompilerConfig config)

bei SevenDaysToDiePlugin.Plugin.RunAction(String action, CompilerConfig config)

bei SDXC.Program.Run(SDXCompilerSettings settings)

bei SDXC.Program.Main(String[] args)

 

And second try, i copy all the folder manuel in the game ordners and have the same error like MundraunLP, the game stop loading at key_metalblock

 

 

Post from Mundraub dont want :-).

 

"Mundraub": Hi Sergant1000

 

Help installing the Mod.

Only copy the folder and start the game like in old times it does not work. Why not unpack and Play? :D

 

I begin without anti cheat

In the Game when i begin stand Load Items (stop loading ) and console goes on with various error messages:

 

ERR load and parsing "blocks.xml" (Model RabbitB?RabbitB not found on block with id 2043

Exception: Block with name "KeyMetal" not found in Block id 407

 

Please help me!

Thank you

Edited by FritzHugo3 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

FritzHugo3

How to install the mod?

1) Download the archive mode.

2) Open the file and copy the contents of fashion in the game directory agreeing on a replacement.

3) Move the folder "7DTDMusic" in the root of drive C: \

4) run "SDXLauncher.exe" from the folder "SDX070" click "Settings" to set the path to the directory of the game preserve. Close the program.

5) run "SDXLauncher.exe" from "SDX070" folder, click "Play"

 

How to install the patch?

1) Download the archive patch (the link above).

2) Open the file and copy the contents of the patch in the game directory agreeing on a replacement.

3) Run "SDXLauncher.exe" from "SDX070" folder, click "Play"

Link to comment
Share on other sites

FritzHugo3

How to install the mod?

1) Download the archive mode.

2) Open the file and copy the contents of fashion in the game directory agreeing on a replacement.

3) Move the folder "7DTDMusic" in the root of drive C: \

4) run "SDXLauncher.exe" from the folder "SDX070" click "Settings" to set the path to the directory of the game preserve. Close the program.

5) run "SDXLauncher.exe" from "SDX070" folder, click "Play"

 

How to install the patch?

1) Download the archive patch (the link above).

2) Open the file and copy the contents of the patch in the game directory agreeing on a replacement.

3) Run "SDXLauncher.exe" from "SDX070" folder, click "Play"

 

A lot of thx to you from two 35y.+, we are to stupid for it ;-).

But why the game start not without the MP3-Folder at c:\? it makes no sense for us ;-). But it is like it is. Thank you

Link to comment
Share on other sites

Животные разлагаются слишком быстро. Убиваешь свинью, сразу начинаешь разделывать, на середине она уже распадается.

Дубинка с колючкой все равно - говно. Ну, не имеет никакого значения шанс кровотечения. Дубиной бьёшь пока не сдохнет, а не царапнул и убежал. Скраповой дубиной убиваешь зомбя за два удара, колючей за три. Вывод - скраповая дубина лучше

 

Аффтор, переводи мод на 15 альфу. Баги из 13 альфы уже задолбали. Камни рассыпающиеся в пыль, книги не читающиеся, еда не насыщающая и прочее в том же роде.

 

Нахера вообще лут было унифицировать? У всех зомбей одно и то-же.

 

За игровую неделю, обшарил огромную территорию, обшарил множество книжных полок и нашел, аж целых четыре рецепта. Переименуй свой мод. Это уже не Экспериментальные рецепты.

Назови его "Тупое дрочерство"

 

ГЫ. Оказывается есть перк на медицину, но он находится не в медицине. Жесть

 

Ну дубинка обнесенная колючкой бьет меньше чем в металле и это нормально. У всех разные стили игры. Хочешь чтобы она била больше улучши ее до дубинки с шипами.

 

Баги:

Рассыпающийся камень это баг самой игры, если он на не ровной поверхности то он рассыпится.

Не читающиеся книги, бывает из за тормозов, чаще если комп слабый. Читай книги с пояса.

тоже самое что и с книгами относится и к еде.

 

В моде специально сложно найти рецепты, чем выше уровень тем больше шансов что будут выпадать хорошие рецепты.

 

Перк поправил.

 

- - - Updated - - -

 

Maybe later I added it.

 

- - - Updated - - -

 

If you have a bugs, errors, suggestion and other staff. Write it here, im read everithing.

Link to comment
Share on other sites

Правильной дорогой идёте товарищи!

 

Привет, зарегался ток чтоб написать тебе про мод :)

 

Очень интересная модификация, мы с другом играем обычно на настройках:

200% блоки, 100% лут без респавна, сложность 6, ферал. остальное не значительно.

 

Было тяжело ппц :) особенно с едой, я заспавнился в пустыне и ел кактусы только когда хангри падала в 0. Кстати тут сразу нестыковочка: когда еды нет состояни падает ниже минимального 70, но после смерти восстанавливается в 70. Есть ли возможность сделать минималку например 30 или 20, чтобы смерть не решала эту проблему :)

 

Я правильно понимаю что механика крикуний изменена? Я пинал одинокую и копьём с 3 удара она улетела, а вот когда водил её с выводком, то она упорно не умирала, создавалось впечатление что когда она кричит а рядом выводок - она лечится.

 

Надо в квесты добавить крафт дерева на верстаке, ибо только играя потом с другом на другой карте, он (друг) показал мне что в верстаке дерево на доски 1 к 4 а не 1 к 1 как в инвентаре, а это ппц важно))

 

При дефалтной настройке встречаются бегающие днём зомби, это иногда внезапно опечаливает, но пожалуй добавляет интереса :)

 

У меня какой то визуальный баг с кирками:

каменная всё ок.

Медная бьёт боком, и вылетают болтики как при разборе ключем.

Бронзовая просто так вообще не отображается, при ударе возникает и бьёт боком и тоже болтики.

Дальше бронзы пока не продвинулся.

 

Ну и главный вопрос из-за чего мод практически не играбелен - лаги в инвентаре при крафте, особенно когда крафтишь сам чтото частое, и ещё что то в печи хочется сделать. Что можно с этим сделать? Та же проблема в Валмоде из-за чего тоже от него отказались, но вот в Старвейшоне и в оригинале такого нет, из-за чего такая проблема? Что можно починить, чем помочь?

 

В общем за задумку и исполнение пока ставлю твердую 8ку, по крайней мере за ранний этап. Хардкорность радует, проблемы с выносливостью тоже добавляют вИселья :)

Link to comment
Share on other sites

Привет, зарегался ток чтоб написать тебе про мод :)

 

Очень интересная модификация, мы с другом играем обычно на настройках:

200% блоки, 100% лут без респавна, сложность 6, ферал. остальное не значительно.

 

Было тяжело ппц :) особенно с едой, я заспавнился в пустыне и ел кактусы только когда хангри падала в 0. Кстати тут сразу нестыковочка: когда еды нет состояни падает ниже минимального 70, но после смерти восстанавливается в 70. Есть ли возможность сделать минималку например 30 или 20, чтобы смерть не решала эту проблему :)

 

Я правильно понимаю что механика крикуний изменена? Я пинал одинокую и копьём с 3 удара она улетела, а вот когда водил её с выводком, то она упорно не умирала, создавалось впечатление что когда она кричит а рядом выводок - она лечится.

 

Надо в квесты добавить крафт дерева на верстаке, ибо только играя потом с другом на другой карте, он (друг) показал мне что в верстаке дерево на доски 1 к 4 а не 1 к 1 как в инвентаре, а это ппц важно))

 

При дефалтной настройке встречаются бегающие днём зомби, это иногда внезапно опечаливает, но пожалуй добавляет интереса :)

 

У меня какой то визуальный баг с кирками:

каменная всё ок.

Медная бьёт боком, и вылетают болтики как при разборе ключем.

Бронзовая просто так вообще не отображается, при ударе возникает и бьёт боком и тоже болтики.

Дальше бронзы пока не продвинулся.

 

Ну и главный вопрос из-за чего мод практически не играбелен - лаги в инвентаре при крафте, особенно когда крафтишь сам чтото частое, и ещё что то в печи хочется сделать. Что можно с этим сделать? Та же проблема в Валмоде из-за чего тоже от него отказались, но вот в Старвейшоне и в оригинале такого нет, из-за чего такая проблема? Что можно починить, чем помочь?

 

В общем за задумку и исполнение пока ставлю твердую 8ку, по крайней мере за ранний этап. Хардкорность радует, проблемы с выносливостью тоже добавляют вИселья :)

Link to comment
Share on other sites

Мод многим ограничен так как сама игра еще в стадии альфы. Всвязи с этим влиять на Самочувствие так как хочется не получается, Глюки инвентаря минимизированы, а то что есть это уже не совершенство системы инвентаря у разработчиков, а возникает он из за того что много рецептов(они все нужны.) по этому если рецептов мало инвентарь не глючит, много и здравствуйте фризы. Используй меню "Favorites" или для крафта используй только окно крафта, а для работы с инвентарем открывай окно статуса персонажа.

 

О кирке знаю, сейчас работаем над обновлением мода поэтому пока не исправлял.

 

Есть крикунья а есть ведьма. У них одинаковая модель, та что долго билась это ведьма она слепая но если учуит будешь труп.

 

Крафт дерева, бонусы при использовании нужного инструмента это особенности. Они специально не офишируются.

Link to comment
Share on other sites

The mod has been updated to version 32.046

 

Posted:

The new sound of gunfire. (Thanks to Egor)

Added model for pikaxes(copper, bronze, brass).

Added weapons physics, now it does not sink into the ground.

 

Updated:

Mushrooms on a stick, modified the desired item from the grill on a stick.

Fixed quest to create a powder.

Fixed grip picks.

Rebalance fuel output.

Corrected time of decomposition of animals.

Increased the drop rate of rare books.

Fixed group medical skills.

Changed Skills "Knowledge Alloys", "Knowledge Archer", "Knowledge of stove-makers", "Knowledge of Medicine": study skills section to learn not already learned the recipes.

Modified cement recipe

Reduced strength of spears.

Radius of spears Reduced on half of block.

Increased chance of zombie bosses.

revised zombies spawn, returned in the 14th version.

Bronze Arrow added to bow.

Fixed bug with killing the Cerberus.

The flesh of the cactus exposed poisoning like snowberry.

Disabled destruction of the corpse at the opening.

increased health Hanna and Harry.

Change Modifier head damage to the 2 fore the spears.

Zombie increased speed.

looting time exposed to all the zombies.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mod updated to version 32.077

 

Added by:

Added BCC "Vintorez".

Zombies in a protective suit, added to the attack: radiation exposure, increased chance of infection with the virus.

Added "Dryer".

Added tanks for scuba diving.

Added a compressor for pumping cylinders.

 

Changed:

The duration of action of an anesthetic has been changed from 1 min. For 3 minutes.

The flint pistol, the musketon, the doublet: they are now mended with a "short metal tube", strength is reduced.

The recipe for "advanced Repair Kit" and "improved Repair Kit"

Corrected the requirements of the skill of medicine for pumping the prescriptions of medicine.

Changed the action of a wrench. Now he does not repair and destroys, but he deconstructs the components on the LMC, he selects the block on the PCM.

Recipes for obtaining leather and paper transferred to the dryer.

In a light version of the mod, lights are off.

In the snowy biome, ice was added (only with a new generation)

The sawdust is divided into a block of sawdust and a sawdust.

Broken boxes included a model of a crashed drawer.

Added repair of the components of which it consists

Some recipes have been changed.

The minimum temperature in the snow biome is set at -80.

The maximum temperature in the desert biome is set at +70.

A wooden chest and an exposed wooden chest are exposed models.

In the trade books for skills training have been added.

The recipes for cooking hare and chicken meat are corrected.

Changed the recipe for shish kebab.

Vitamins removed a momentary increase in well-being, an increase in well-being increased over time to 24 hours of play, adds 4 units.

Reduced the spawn of the kusaka and the mutated zombie.

Separated skills: "Knowledge revolvers", "Knowledge of pistols."

 

Additionally:

Updated the full description of the mod, in readme.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mod updated to version 32.116

 

Added:

turning Lathe.

The second workbench was replaced by the Decorator Table.

Added Recipe "MG-42".

Vintorezu added a flashlight.

A recipe for nitrate from rotten meat has been added.

When crafting a tool, the better its material the more experience it gives.

 

Changed:

Reduced spawn of a running zombie.

The multiplier has been increased by dropping the head for copies up to 3x.

Unified weapons by classes for one spare part.

Fixed icons.

You can learn skills by disassembling / assembling weapons, in addition you can learn the manufacture of spare parts for weapons.

Removed excess items.

Corrected "AS Val"

The shack was cleaned floor.

The appearance of a zombie for 7 days, is exposed as in vanilla.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mod updated to version 32.135

 

Added:

Added a recipe for obtaining fertilizers from rotten vegetables and fruits.

Added new vegetables and fruits.

Added skills for building blocks.

Added a drawing to the chainsaw.

The recipe of the drill is added to the game drop-down list.

Added wooden and iron frames for "Stairs 25".

 

Changed:

The fertilizer is transferred to a wooden barrel.

Fixed an invulnerable shack.

Increased accuracy of the bow and crossbow.

Corrected description of the quest "find a trader"

The loss of resources from the cactus is corrected.

The opportunity to sell snow has been removed.

Corrected the description of bonus books.

Fixed a system of treatment from eating.

Scarlet cream - adds 10 to health, through the food system.

The bookcases added repair.

Fixed the description of the skill in heavy armor.

The improvement of concrete blocks to reinforced concrete blocks has been removed.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mod is updated under alpha 16 to version 33.000 (so far the lite version)

 

Added:

Added skill to create a minibike.

Added skills for homemade weapons.

Added skill to create knives.

The solar installation is added to the skills.

Added new books for pumping skills.

Added the pumping of farming by creating seeds and sachets with seeds.

Added Incendiary grenade.

Added pistol turret.

Added Molotov's recipe from a can of alcohol.

Added Grenade RGO, explodes on impact.

Some drawings are added icons according to the mod.

Added description to admin subjects.

New colors are added to new clothes.

Added a machine gun turret.

In the description of a pickaxe, an ax, shovels, sledgehammers, their multiplier is added according to the materials.

Added drawings to study the gernerators.

Food is added various buffs, the effect depends on the complexity of the cooking.

 

Changed:

The handle for the drill and chainsaw has been removed from the book by a mini-bike, and a drawing is not required for its creation.

Changed the bleeding code.

The names of skills are optimized

Reduced the cost of repairing wooden stakes.

Harvest the Hornet and Uterus of the Hornet.

Correction of steel pickax strength

Compound Bow can be learned through skills.

The carpenter's skill is removed.

Skeletons are removed to the skill Builder.

Fit pants from the skin of the animal.

Re-written books increase the skill.

Grenades are listed in the list of items sold for merchants.

Blocks and knives are included in the list of items sold for traders.

Sorted items.

Fixed icons.

Jackets are added to loot and merchants.

Fixed color clothes.

Grenades added to the loot, box with ammunition.

Helmets with a flashlight set the light slightly worse than a flashlight.

Expanded the skill "Energy resources" it is possible to learn the power generator and solar generator.

Link to comment
Share on other sites

Question

 

Is all the material from the previous versions in the update as well?

 

Also, what the chance of creating "scrap" items such as axe, pickaxe and shovel? This would fill the gap between stone and iron.

 

Also, what about sights for the crossbow and compound bow? I think that would be great!

Link to comment
Share on other sites

Is all the material from the previous versions in the update as well?

 

Also, what the chance of creating "scrap" items such as axe, pickaxe and shovel? This would fill the gap between stone and iron.

 

Also, what about sights for the crossbow and compound bow? I think that would be great!

 

Everything include. Scrapping tools only with recepies.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...