Jump to content

My concept art #2 "An old fishing boat converted into a ferry"


Recommended Posts

My concept art #2 "An old fishing boat converted into a ferry" design
First I made this image, realized that it was too empty and decided to add environments
maxim-toyek-wo-rain-wo-car.jpg?1626253194
maxim-toyek-car-only.jpg?1626253171
maxim-toyek-rain-car.jpg?1626253182

ENG:

Idea:
The original idea was to make a unique quest from a merchant to clean up a small harbor and restore power supply.After successful completion of the quest, it will be possible to call a ferry by radio and move your character with experience,inventory and transport (4x4, motorcycle,bicycle) to a new generated world (when interacting with NPC on the boat, a menu will appear with the choice of the next generated world or the generation of a new one).
So survival in a new world would be the next stage, and not another new survival from scratch .

Ferry:
The ferry is an old rusted fishing boat, with some modifications for transporting survivors with their transport.It has a bridge for the entrance of vehicles, a manual mechanism that raises and lowers the bridge ,canisters and barrels of fuel for refueling the boat, an antenna and a radio for communication with harbors, and of course a huge amount of welding so that the ferry does not fall apart on the move.

Ferry Driver:
At the helm of the ferry is an old fisherman who loves to fish and invent all sorts of interesting things from garbage,but he does not understand anything about welding,so the ship is welded in places with a dot, and in places it is welded "just to hold on".The zombie apocalypse did not affect him much,since he spends almost all his time in the open sea, fishing on his boat . Occasionally, he helps survivors to cross from one shore to another,usually takes food, junk for repairing and modifying the boat, or just fuel as payment

Development:
It is unlikely that I will implement this in the game since I do not understand anything about coding and am not ready to spend time studying it.

If someone is ready to implement this idea, then I am ready to help with drawing and I can provide 3d models that I have made at the moment.To contact me, you can use discord : Rare Avantgarde Rat#3558

Continuation of the drawing:
I have already started making a harbor, but it will take some time since I am currently working on "toxic plants" (another concept for 7d2d)

RU:
Идея:
Изначальная идея заключается в том чтобы сделать уникальный квест от торговца по зачистке маленькой гавани и восстановлению электропитания.После удачного выполнения квеста появится возможность вызвать паром по радио и переместить своего персонажа с опытом,инвентарем и транспортом (4х4 ,мотоцикл,велосипед) на новый сгенерированный мир (при взаимодействии с нпс на лодке появится меню с выбором следующего сгенерированного мира или же генерация нового) .
Таким образом выживание в новом мире было бы следующим этапом,а не очередным новым выживанием с нуля .

Паром:
Паром представляет из себя старую поржавевшую рыбацкую лодку ,с некоторыми доработками для транспортировки выживших с их транспортом.На нем установлен мост для въезда транспорта,ручной механизм который поднимает и опускает мост ,канистры и бочки с топливом для заправки лодки,антенна и радио для связи с гаванями и конечно же огромное количество сварки чтобы паром не развалился на ходу.

Водитель парома:
За штурвалом парома старый рыбак который очень любит рыбачить и изобретать всякие интересные штуки из мусора,но он ничего не понимает в сварке,по этому судно сварено местами точкой,и местами сварено "лишь бы держалось".Зомби апокалипсис его не сильно затронул так как практически все время он проводит в открытом море,рыбача на своей лодке . Изредка помогает выжившим переправится с одного берега на другой,в качестве оплаты обычно берет продукты питания,хлам для починки и модификации лодки или же просто топливо

Разработка:
Маловероятно что я реализую это в игре так как я ничего не понимаю в кодинге и не готов на это тратить время на изучение.

Если кто-то будет готов воплотить эту идею ,то я готов помочь с рисованием и могу предоставить 3д модели которые сделал на данный момент.Для связи со мной можно использовать discord : Rare Avantgarde Rat#3558

Продолжение рисунка:
Я уже начал делать гавань,но это займет какое-то время так как занимаюсь сейчас "токсичными растениями" (другой концепт к 7d2d)

Link to comment
Share on other sites

Is this your model?...

It's done good. It's really cool... and about the details and about the Art.

 

About the implementation of the idea of a generated world:

- it is probably theoretically possible to launch and generate a world from the game, but it will be difficult even for developers, and you should not even expect this from modders.

- do not forget that the world of 7dtd - is voxel. And how will the pier be modeled, completely or a set of separate blocks?

 

Эт твоя модель?...

Ничегосе....сделано шикарно. Прям очень круто... и про детализацию и про Арт.

 

Насчет реализации идеи о сгенерированном мире:

- запустить и сгенерировать мир из игры наверное теоретически можно, но это будет сложно даже для разработчиков, а подобное ожидать от моддеров даже не стоит. 

- не забывайте что мир 7dtd воксельный. А пристань как будет смоделирована, полностью или набор отдельных блоков? 

Edited by n2n1 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, n2n1 said:

Is this your model?...

It's done good. It's really cool... and about the details and about the Art.

 

About the implementation of the idea of a generated world:

- it is probably theoretically possible to launch and generate a world from the game, but it will be difficult even for developers, and you should not even expect this from modders.

- do not forget that the world of 7dtd - is voxel. And how will the pier be modeled, completely or a set of separate blocks?

 

Эт твоя модель?...

Ничегосе....сделано шикарно. Прям очень круто... и про детализацию и про Арт.

 

Насчет реализации идеи о сгенерированном мире:

- запустить и сгенерировать мир из игры наверное теоретически можно, но это будет сложно даже для разработчиков, а подобное ожидать от моддеров даже не стоит. 

- не забывайте что мир 7dtd воксельный. А пристань как будет смоделирована, полностью или набор отдельных блоков? 



Yes, this is my drawing, I'm glad that you liked it .
 

As for the world, I understand that this is extremely difficult,but I would like at least the simplest version of the type:
1. When choosing a world for NPCs, the game is saved and goes to the main menu,
2. automatically starts loading the next world that was selected earlier,
3. automatically replaces files from newly generated ones with old ones from the past world (the "player" files folder "players.xml" and both files with the name "vehicles"),
4. puts a spawn point on a specific POI (harbor),
5. loads the ferry, the car on the POI and the player,
6. after that, the download would end and the game would start.
I think that some modders can implement this.


The pier,as well as any other locations in the game, consists of blocks.
 


Да,это мой рисунок ,рад что тебе понравился 😃 .

Насчет мира,понимаю что это на крайне сложно,но я бы хотел хотя бы самую простую версию типа: 
1. При выборе мира у НПС игра сохраняется и выходит в главное меню,
2. автоматически начинает загружать следующий мир который был выбран ранее,
3. автоматически заменяет файлы с свеже сгенерированных на старые из прошлого мира ( папку "player" файлы "players.xml" и оба файла с названием "vehicles") ,
4. ставит спавн поинт на конкретном POI (гавань),
5. подгружает паром,машину на POI и игрока,
6. после чего заканчивалась бы загрузка и начиналась игра.
Думаю что это под силу реализовать некоторым мододелам.

Пристань так же как и любые другие локации в игре,из блоков.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Rare Avantgarde Rat said:

1. При выборе мира у НПС игра сохраняется и выходит в главное меню,
2. автоматически начинает загружать следующий мир который был выбран ранее,
3. автоматически заменяет файлы с свеже сгенерированных на старые из прошлого мира ( папку "player" файлы "players.xml" и оба файла с названием "vehicles") ,
4. ставит спавн поинт на конкретном POI (гавань),
5. подгружает паром,машину на POI и игрока,
6. после чего заканчивалась бы загрузка и начиналась игра.
Думаю что это под силу реализовать некоторым мододелам.
 

Понимаю, что это кажется просто :)

... но... думаю не ошибусь если скажу за всех моддеров (и даже за разработчиков) - что это сложно...  (а точнее - возможно, но невыполнимо практически, на приемлимом уровне. Хотя, я бы тоже хотел сделать нечто подобно - в своем моде).

 

Да что значит "рисунок"-то ?

Я вижу 3д рендер - значит есть 3д модели, текстуры и прочее сопутствующие вещи...

 

 

 

I understand that it seems simple :)

... but... i think i will not be mistaken if i say for all modders (and even for developers) that it is difficult... (to be more precise, it is possible, but it is impossible to do it at an almost acceptable level. Although, i would also like to do something similar - in my mod).

 

What does "drawing" mean? 

I see a 3d render - so, there are 3d models, textures and other related things...

 

Edited by n2n1 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, n2n1 said:

Понимаю, что это кажется просто :)

... но... думаю не ошибусь если скажу за всех моддеров (и даже за разработчиков) - что это сложно...  (а точнее - возможно, но невыполнимо практически, на приемлимом уровне. Хотя, я бы тоже хотел сделать нечто подобно - в своем моде).

 

Да что значит "рисунок"-то ?

Я вижу 3д рендер - значит есть 3д модели, текстуры и прочее сопутствующие вещи...

 

 

 

I understand that it seems simple :)

... but... i think i will not be mistaken if i say for all modders (and even for developers) that it is difficult... (to be more precise, it is possible, but it is impossible to do it at an almost acceptable level. Although, i would also like to do something similar - in my mod).

 

What does "drawing" mean? 

I see a 3d render - so, there are 3d models, textures and other related things...

 


Не исключаю что это крайне сложно,но в этом и интерес,во всяко случае для меня 😃

Такой же рисунок как и база торговца,сделал 3д базу (без текстур) для того чтобы не строить перспективу,после чего добавил текстур и дальше рисовал до финала.

 


I do not exclude that it is extremely difficult,but this is the interest,at least for me 😃

The same drawing as the merchant's base, I made a 3d base (without textures) in order not to build a perspective,after which I added textures and then drew until the final


maxim-toyek-3d-base.jpg?1626253125

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Rare Avantgarde Rat said:


Не исключаю что это крайне сложно,но в этом и интерес,во всяко случае для меня 😃

Такой же рисунок как и база торговца,сделал 3д базу (без текстур) для того чтобы не строить перспективу,после чего добавил текстур и дальше рисовал до финала.

 


I do not exclude that it is extremely difficult,but this is the interest,at least for me 😃

The same drawing as the merchant's base, I made a 3d base (without textures) in order not to build a perspective,after which I added textures and then drew until the final


maxim-toyek-3d-base.jpg?1626253125

Понятно! Очень интересная технология! 

 

А крутить вокруг осей можно готовый результат?

 

 

I see! Very interesting technology!

And you can twist the finished result around the axes?

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, n2n1 said:

Понятно! Очень интересная технология! 

 

А крутить вокруг осей можно готовый результат?

 

 

I see! Very interesting technology!

And you can twist the finished result around the axes?


Готовый результат нельзя вращать,так как это плоское изображение,так же как и принт на бумаге а4

the finished result cannot be rotated, since it is a flat image,as well as a print on a4 paper
 

3 hours ago, meilodasreh said:

hey that car isn't a sedan, so it can't be a 7d2d design, you posted in the forum for the wrong game 🤣

 

Just kidding. Good job dude!👍

Thanks, maybe someday I will replace this poor car with a sedan from 7d2d, thanks for the advice ahaha

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...