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GarbageEater MOD / ~ゴミ食いMOD~ [A21]


binf_shinana

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★MOD ver:0.5.2
★最終更新:2023-10-06
★対応ver :a21.2 b14 exp(※a21.1非対応)

GarbageEater_Origin / ~ゴミ食いMOD オリジン~

 ▲ソロプレイ向け

GarbageEater_BattleGround / ~ゴミ食いMOD バトルグラウンド~

 ▲マルチプレイ向け

■公式ブログ

 https://7dtd-nanashi.hatenablog.com/

■サポート用Discord

 https://discord.gg/b8NXJmx7M7

 

  • 【本MODの目的】
    • 総合的に、より主体的な探索に重きをおいたプレイを楽しめるようにする。
    • ポストアポカリプスなんだから、もっとゴミクズみたいなメシを食べようぜ!そして、いい食料を食べられることに楽しさを見いだせるように。
    • できることを限定するのではなく、メリットを追加し、かつ新鮮なゲーム体験を提供する「種族」システム。
    • バニラよりスピード感のあるプレイを可能としつつも、序盤~後半にかけての難易度曲線をゆるやかにし、また作業により足踏みする要素を極力減らすことで、常に爽快感のあるプレイが可能となるようにする。
    • 勝つことを難しくするのではなく、生き残ることが難しくなるように調整し、サバイバル感を感じられるようにする。
    • 包括的かつ細やかな調査から、スキル、武器防具、道具、乗り物などのバランスを調整し、各人の好みによって自由な選択肢が取れるようにする。
  • サバイバル要素の高い、高難易度のMod
    • 以下のプレイヤーにオススメです。
      • プレイ時間300時間以上、かつ序盤の立ち上げが運に依存せず安定させられる
      • トレーダー、自動販売機、狩猟、農耕などの禁止を自発的に行っている
      • サバイバルなのに食料が安価なのはおかしいと思っている
    • 単純になりがちな序盤に特に選択肢が増えるようにしていること、また各トラブルに対する対処法はバニラと概ね同じため、バニラにさえ慣れていない初心者プレイヤーにはおすすめできません。
    • 戦闘だけが得意ならすべて解決したり、安全地帯で時間をかけてアイテムを集めさえすれば良いわけではありません。常にリスクを負い、リターンのトレードオフを考えることが必要です。
    • 何をクラフトし、何をクラフトせず温存するべきか。常に可能性を精査し最善を選択して生き残りましょう
  • サーバーサイドMod
    • 改造範囲は広いですが、サーバーサイドModです。
    • サーバーサイドModのため、マルチではサーバー側のみの導入でOKです。
  • Mod種別について
    • オリジン
      • シングルプレイ向け
      • ゴミ食いModの要素を完全に想定された内容でプレイすることができます。
    • バトルグラウンド
      • マルチプレイ向け
      • 不特定多数が集まるマルチプレイ向けであるため、サバイバル要素の難易度は格段にオリジンより低いです。
      • 一部要素については負荷対策や、マルチプレイではなぜか動かないものがあるため、変更されています。
      • シングルプレイと異なりリプレイが実質できないため、種族を変更する「転職」が容易になっています。
  • 食料・飲料・医療品の調整
    • 入手数が大幅に減少。バニラから比較すると、1/10~1/20程度になります。
    • ゴミのような低品質な食料が多く追加され、日々の献立を考えることが楽しくなります。今日のごちそうは紙くずのフライです!
    • 高品質の食料を食べることができれば、強力なバフを受けることができます!
    • 農業はa19の種に戻る仕様となり、食料になる作物については育成に「肥料」が必要になります。
  • 癖の強い7種のモンスター種族
    • 強力なパワーと特徴を持ち、それぞれ異なる”得意武器”をもつ「種族」を選ぶことで、最初から最後まで爽快感のある展開を楽しめます。
  • プレイヤー能力の調整
    • レベル上限:600
    • レベルによるライフ・スタミナ最大値の上昇速度および上限が半減
    • アトリビュートスキルの性能再調整
    • エンドゲーム用のエボリューションスキルの追加
    • クラフトスキル(雑誌システム)の実質的な削除
  • 武器・防具・ツールの調整と追加
    • バースト連射ピストルや、一撃必殺の3発同時発射ライフルなど、癖はあるがとても頼りがいがある銃器も追加されています。
    • マシンガンナー系の武器は、5.56mm弾を使用するよう変更されました。
    • 低Tierの銃火器について、相互の性能バランスを大幅に改善。
  • アイシクルアイテムの追加
    • 雪原や荒野で採集可能な素材を使い、各種冷たいアイテムをクラフトできるようになります。
    • アイシクル素材を用いた、T3近接・ツール・弓などの装備品が追加されます。
    • 強力な冷たい飲食物もクラフト可能になります。
  • 品質システムの変更
    • 品質システムの変更により、探索で高品質のアイテムを探して回る楽しみが生まれます!
      • 品質1,2:ルートおよび購入のみのジャンク品。高Tierの装備においては性能劣化が激しいです。
      • 品質3,4:クラフトできる品質。実質的にバニラの品質2と4程度の差があります。
      • 品質5:現実的な確率でルートできる実質的な最高品質。バニラの品質6に相当。
      • 品質6:非常に入手困難。性能が非常に高く、MODスロットも5つあります。
  • 既存の敵を強化、またより強い敵の追加
    • 非常に強力なボスエネミーが主に繁華街を徘徊するようになります。
    • 既存のゾンビのうち、一部は高い身体能力や特殊能力を得ており、恐るべき敵となります。


※アイデアと参考

  • a18~a19のトレーダー&自動販売機&農耕禁止のバランスに近づけるよう意識しています。
  • バニラにおける、装備が最強から一段階落ちる程度。T2程度の武器と、パッド混じりの完璧ではない防具で、「素早く敵を倒せるが、こちらも攻撃されると痛い」程度が良いゲームバランスだと考えており、それに近い内容を継続できるよう調整しています。
  • 食料欠乏の感覚は、Oxyten not Includedからアイデアを得ています。
  • 種族については、ボーダーランズ2のキャラクターとスキルからアイデアを得ています。


【クレジット】

  • nameko さん(ほっかいどうきのこサーバー)
    • マルチプレイサーバーにて、はじめてこのMODを導入いただきました。
    • a20の頃より累計1年間以上の期間導入いただいており、
    • マルチプレイにおけるバグチェックとバランス調整に大きな貢献をいただいています。
    • 食料の焼きシイタケ・きのこ汁のアイデア、および追加武器である投げ槍やライフルについての指針をいただいています。
  • SweetService
    • 我がリトルブラザーです。
    • 2年以上に及ぶ実質的なテストプレイヤーおよび
    • 多数の有益なアドバイスを進言するアドバイザーです。
    • 本Modにおける多くのアイテムや要素、またゲームバランスは彼の尽力によるところが非常に大きいです。

 

■付記

 本来はa21.2安定版リリースが先行する予定で、それに合わせて微調整してリリースする予定でしたが、
 a21.2安定版がいつまでも出ないので、一旦exp版向けのままリリースします。

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Posted (edited)

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(※Google Translation)


★MOD ver:0.5.2
★Last updated:2023-10-06
★Compatible version :a21.2 b14 exp(※a21.1 not Compatible)

GarbageEater_Origin / ~ゴミ食いMOD オリジン~

 ▲For single play

GarbageEater_BattleGround / ~ゴミ食いMOD バトルグラウンド~

 ▲For multiplayer

■Official blog

 https://7dtd-nanashi.hatenablog.com/

■For Support Discord

 https://discord.gg/bbUd3wmxFd

 

 

  • [Purpose of this MOD]
    •  Overall, it will be possible to enjoy playing with a focus on more independent exploration.
    • -Since it's post-apocalyptic, let's eat more trashy food! And so that you can find joy in eating good food.
    •  Rather than limiting what you can do, A "race" system that adds benefits and provides a fresh gaming experience.
    • Although it allows for faster play than vanilla, The difficulty curve from the beginning to the second half has been made gentler, In addition, by reducing as much as possible the elements that require stepping during work, To always be able to play with an exhilarating feeling.
    • Instead of making it difficult to win, Adjusted to make it difficult to survive, Make it possible to feel a sense of survival.
    • From a comprehensive and detailed investigation, Adjust the balance of skills, weapons, armor, tools, vehicles, etc. Allow each person to make free choices based on their preferences.
  • Highly difficult mod with high survival elements
    • Recommended for the following players.
      • Play time is over 300 hours, and the start-up in the early stages is stable and does not depend on luck.
      • Voluntary prohibition of traders, vending machines, hunting, farming, etc.
      • Think it's strange that food is cheap even though we are trying to survive.
    • The game is not recommended for beginner players who are not even familiar with vanilla, as the number of choices increases especially in the early stages, which tend to be simple, and the solutions to each problem are generally the same as in vanilla.
    • If you're only good at combat, it doesn't mean you can solve everything or spend time collecting items in a safe zone. You must always take risks and consider return trade-offs.
    • What to craft and what to save without crafting? Always examine the possibilities and choose the best to survive.
  • Server side Mod
    • Although the scope of modification is wide, it is a server side mod.
    • Since it is a server-side mod, it is OK to install it only on the server side in multiplayer.
  • About Mod types
    • Origin
      • For single play
      • You can play the elements of the garbage eating mod with completely expected content.
    • Battleground
      • For multiplayer
      • Since it is for multiplayer where an unspecified number of people gather, the difficulty level of survival elements is much lower than in the original.
      • Some elements have been changed to reduce load or because for some reason they do not work in multiplayer.
      • Unlike single play, replays are virtually impossible, making it easier to change jobs by changing races.
  • Adjustment of food, drinks, and medical supplies
    • The number of items obtained has decreased significantly. Compared to vanilla, it will be about 1/10 to 1/20.
    • Many low-quality foods such as garbage have been added, making it more fun to think about your daily menu. Today's feast is fried paper scraps!
    • If you can eat high-quality food, you can receive powerful buffs!
    • Agriculture will return to A19 seeds, and ``fertilizer'' will be required to grow food crops.
  • 7 types of monsters with strong habits
    • By choosing a "race" with powerful powers and characteristics, each with a different "favorite weapon", you can enjoy an exhilarating experience from beginning to end.
  • Adjustment of player abilities
    • Level upper limit: 600
    • The increase rate and upper limit of maximum life and stamina values depending on level have been halved.
    • Attribute skill performance readjustment
    • Addition of evolution skills for end game
    • Substantial deletion of craft skills (magazine system)
  • Adjustment and addition of weapons, armor, and tools
    • Additional firearms that have quirks but are very reliable, such as a burst-fire pistol and a three-shot rifle that can kill you in one shot.
    • Machine gunner type weapons have been changed to use 5.56mm bullets.
    • Significantly improved the mutual performance balance of low-tier firearms.
  • Addition of icicle items
    • You will be able to craft various cold items using materials that can be collected in the snowfields and wilderness.
    • Equipment such as T3 melee, tools, and bows will be added using icicle materials.
    • You can now craft powerful cold drinks.
  • Changes in quality system
    • Changes to the quality system will make it more fun to search for high-quality items through exploration!
      • Quality 1,2: Junk items only available through routes and purchases. Performance deterioration is severe for high-tier equipment.
      • Quality 3,4: Quality that can be crafted. There is essentially a difference between vanilla quality 2 and 4.
      • Quality 5: Practically the highest quality that can be routed with realistic probability. Equivalent to vanilla quality 6.
      • Quality 6: Very difficult to obtain. It has very high performance and has 5 MOD slots.
  • Strengthen existing enemies and add stronger enemies
    • Very powerful boss enemies will now mainly roam downtown.
    • Some of the existing zombies have acquired high physical abilities and special abilities, making them formidable enemies.

 

 

  • Ideas and references
    • We are trying to get closer to the balance between A18 and A19 traders, vending machines, and farming bans.
    • In vanilla, the equipment is one step lower than the strongest.With a T2 weapon and imperfect armor mixed with pads,We believe that a good game balance is ``You can defeat enemies quickly, but it also hurts when you get attacked,'' and we are making adjustments to maintain content close to that.
    • The feeling of food scarcity is inspired by Oxyten not Included.
    • The races are inspired by characters and skills from Borderlands 2.


[Credit]

  • nameko (Hokkaido Kinoko Server)
    • I installed this MOD for the first time on a multiplayer server.
    • It has been introduced for a cumulative period of more than a year since the A20, He has greatly contributed to bug checking and balance adjustments in multiplayer.
    • We received ideas for grilled shiitake mushrooms and mushroom soup for food, as well as guidelines for additional weapons such as javelins and rifles.
  • Sweet Service
    • He is my little brother.
    • Substantive test player for over 2 years and He is an advisor who offers a lot of useful advice.
    • Many of the items and elements in this mod, as well as the game balance, are largely due to his efforts.

 

■Additional notes
Originally, the a21.2 stable version was scheduled to be released first, and the plan was to make minor adjustments and release it accordingly.
Since the a21.2 stable version is not readily available, we will release it for the exp version for now.

Edited by binf_shinana (see edit history)
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