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binf_shinana

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広義には、LBDと7dtdのSPシステムはある意味で同じといえます。
ただし、LBDが非常に直線的であることに対し、SPシステムはあらゆる行為で成長し、あらゆる成長パターンをプレイヤーが選択できます。

SPシステムで経験値を得る行為はゾンビ狩りに集中しており、その後割り振るスキルもほぼ固定になるというのであれば、それは全体のゲームバランスの問題であり、SPシステムに欠陥があるわけではありません。
SPシステムは多くのゲームでも当然のように採用されており、新鮮さがないと感じる方もいるかもしれませんが、真新しさを優先してゲームバランスを倒壊させるのは望ましくありません。
私はSPシステムの熱心な信奉者であるといえるでしょう。調整もLBDほど難しくありません。

LBDシステムも当然、LBD自体に問題があるのではありません。多様性がないため単一のスパムを助長することが問題です。
複数の要因によって成長させる事が可能だったり、それで得た経験値を一部他に割り振る事が可能だったりすれば、それはまた違う印象を与えてくれるでしょうが、実装難易度と調整が非常に難しいです。
 

In a broad sense, the LBD and 7dtd SP systems are, in a sense, the same.
However, while LBD is very linear, the SP system grows with every action, and players can choose any growth pattern.

If the act of gaining experience points in the SP system is concentrated on hunting zombies, and the skills assigned after that are almost fixed, then this is a problem with the overall game balance, and the SP system is not flawed.
The SP system has been adopted as a matter of course in many games, and some people may feel that it lacks freshness, but it is undesirable to destroy the game balance in favor of brand newness.
You could say I'm a big believer in the SP system. Adjustment is also not as difficult as LBD.

Of course, the problem with the LBD system is not the LBD itself. The problem is that the lack of diversity encourages a single type of spam.
If it were possible to grow based on multiple factors, or if it was possible to allocate some of the experience points gained from that, it would give a different impression, but the implementation difficulty and adjustment would be extremely difficult.

binf_shinana

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広義には、LBDと7dtdのSPシステムはある意味で同じといえます。
ただし、LBDが非常に直線的であることに対し、SPシステムはあらゆる行為で成長し、あらゆる成長パターンをプレイヤーが選択できます。

SPシステムで経験値を得る行為はゾンビ狩りに集中しており、その後割り振るスキルもほぼ固定になるというのであれば、それは全体のゲームバランスの問題であり、SPシステムに欠陥があるわけではありません。
SPシステムは多くのゲームでも当然のように採用されており、新鮮さがないと感じる方もいるかもしれませんが、真新しさを優先してゲームバランスを倒壊させるのは望ましくありません。
私はSPシステムの熱心な信奉者であるといえるでしょう。調整もLBDほど難しくありません。

LBDシステムも当然、LBD自体に問題があるのではありません。多様性がないため単一のスパムを助長することが問題です。
複数の要因によって成長させる事が可能だったり、それで得た経験値を一部他に割り振る事が可能だったりすれば、それはまた違う印象を与えてくれるでしょうが、実装難易度と調整が非常に難しいため、実質的には不可能か、あるいは当たり障りのないものになると考えています。
 

In a broad sense, the LBD and 7dtd SP systems are, in a sense, the same.
However, while LBD is very linear, the SP system grows with every action, and players can choose any growth pattern.

If the act of gaining experience points in the SP system is concentrated on hunting zombies, and the skills assigned after that are almost fixed, then this is a problem with the overall game balance, and the SP system is not flawed.
The SP system has been adopted as a matter of course in many games, and some people may feel that it lacks freshness, but it is undesirable to destroy the game balance in favor of brand newness.
You could say I'm a big believer in the SP system. Adjustment is also not as difficult as LBD.

Of course, the problem with the LBD system is not the LBD itself. The problem is that the lack of diversity encourages a single type of spam.
If it were possible to grow based on multiple factors, or if it was possible to allocate some of the experience points gained from that, it would give a different impression, but the implementation difficulty and adjustment would be extremely difficult. I believe it will be so difficult that it will be virtually impossible or bland.

binf_shinana

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広義には、LBDと7dtdのSPシステムはある意味で同じといえます。
ただし、LBDが非常に直線的であることに対し、SPシステムはあらゆる行為で成長し、あらゆる成長パターンをプレイヤーが選択できます。

SPシステムで経験値を得る行為はゾンビ狩りに集中しており、その後割り振るスキルもほぼ固定になるというのであれば、それは全体のゲームバランスの問題であり、SPシステムに欠陥があるわけではありません。
SPシステムは多くのゲームでも当然のように採用されており、新鮮さがないと感じる方もいるかもしれませんが、真新しさを優先してゲームバランスを倒壊させるようではそのゲームの生命は長くありません。
そのため、私は7dtdにおいてはSPシステムの熱心な信奉者であるといえるでしょう。

LBDシステムも当然、LBD自体に問題があるのではありません。多様性がないため単一のスパムを助長することが問題です。
複数の要因によって成長させる事が可能だったり、それで得た経験値を一部他に割り振る事が可能だったりすれば、それはまた違う印象を与えてくれるでしょうが、実装難易度と調整が非常に難しいため、実質的にはそれはかなり難しいと考えています。
 

In a broad sense, the LBD and 7dtd SP systems are, in a sense, the same.
However, while LBD is very linear, the SP system grows with every action, and players can choose any growth pattern.

If the act of gaining experience points in the SP system is concentrated on hunting zombies, and the skills assigned after that are almost fixed, then this is a problem with the overall game balance, and the SP system is not flawed.
The SP system has been adopted as a matter of course in many games, and some people may feel that it lacks freshness, but if the game balance is destroyed in favor of brand newness, the life of the game will be ruined. It's not long.
Therefore, I can say that I am a big believer in the SP system in 7dtd.

Of course, the problem with the LBD system is not the LBD itself. The problem is that the lack of diversity encourages a single type of spam.
If it were possible to grow based on multiple factors, or if it was possible to allocate some of the experience points gained from that, it would give a different impression, but the implementation difficulty and adjustment would be extremely difficult.

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