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binf_shinana

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【本MODの目的】

  • 総合的に、より主体的な探索に重きをおいたプレイを楽しめるようにする。
  • ポストアポカリプスなんだから、もっとゴミクズみたいなメシを食べようぜ!そして、いい食料を食べられることに楽しさを見いだせるように。
  • できることを限定するのではなく、メリットを追加し、かつ新鮮なゲーム体験を提供する「種族」システム。
  • バニラよりスピード感のあるプレイを可能としつつも、序盤~後半にかけての難易度曲線をゆるやかにし、また作業により足踏みする要素を極力減らすことで、常に爽快感のあるプレイが可能となるようにする。
  • 勝つことを難しくするのではなく、生き残ることが難しくなるように調整し、サバイバル感を感じられるようにする。
  • 包括的かつ細やかな調査から、スキル、武器防具、道具、乗り物などのバランスを調整し、各人の好みによって自由な選択肢が取れるようにする。

【推奨難易度(ソロ向け)】
※指定していないものについては任意
※必須指定項目は★で強調

  • ★難易度設定 :戦士~狂気 (種族modのパワーが高いが、ボスも追加されるため通常~1段上推奨。初プレイ時だけはデフォルト難易度推奨)
  • 経験値マルチプライヤー :100%~150% (LvUPの要求経験値を減らしたため、150%は結構展開が早い)
  • 24時間サイクル :30~60分 (殲滅速度が早いため短くしても結構なんとかなると思う)
  • ★日中の長さ :18
  • ブラッドムーンの頻度 :10日、30日、無効(7日設定にしてもいいが、少し忙しい。探索を楽しみたい場合はBMHは無しでもよい)
  • ブラッドムーンの敵 :12~64体 (64体以上も設定はできるように変更しているが、オススメではない)
  • 日中のゾンビ移動速度 :歩く~走る (最高速にしても良いが、そうすると種族による得意不得意が出やすいことに注意)
  • 夜間のゾンビ移動速度 :走る~全速力 (好きなものでOK、歩きはさすがに緊張感ないのでオススメしない)
  • エアドロップ :3日ごと (頻度それなりのほうが逆に行動モチベになってよい)
  • プレイヤーブロックダメージ :100~150%
  • ★AIブロックダメージ :300%
  • ★略奪品の量 :50~25% (基本的には50%がおすすめ。慣れるまでは75%以上でもOK)
  • ★略奪品補充時間 :無効
  • チャンクリセット時間 :無効

●サバイバル要素の高い、高難易度のMod

  • 以下のプレイヤーにオススメです。
    • プレイ時間300時間以上、かつ序盤の立ち上げが運に依存せず安定させられる
    • トレーダー、自動販売機、狩猟、農耕などの禁止を自発的に行うほど、バニラでは物資の余剰に悩まされている。
    • サバイバルなのに食料が安価なのはおかしいと思っている
  • 単純になりがちな序盤に特に選択肢が増えるようにしていること、また各トラブルに対する対処法はバニラと概ね同じため、バニラにさえ慣れていない初心者プレイヤーにはおすすめできません。
  • 戦闘だけが得意ならすべて解決したり、安全地帯で時間をかけてアイテムを集めさえすれば良いわけではありません。常にリスクを負い、リターンのトレードオフを考えることが必要です。
  • 何をクラフトし、何をクラフトせず温存するべきか。常に可能性を精査し最善を選択して生き残りましょう

●サーバーサイドMod

  • 改造範囲は広いですが、サーバーサイドModです。
  • サーバーサイドModのため、マルチではサーバー側のみの導入でOKです。

●Mod種別について

  • オリジン
    • シングルプレイ向け
    • ゴミ食いModの要素を完全に想定された内容でプレイすることができます
  • バトルグラウンド
    • マルチプレイ向け
    • 【重要】種族間の能力や武器のバランスはPVPを意識していないため、PVPは絶対にやらないでください。
    • 不特定多数が集まるマルチプレイ向けであるため、サバイバル要素の難易度は格段にオリジンより低いです。
    • シングルプレイと異なりリプレイが実質できないため、種族を変更する「転職」が容易になっています。

●食料・飲料・医療品の調整

  • 入手数が大幅に減少。バニラから比較すると、1/10~1/20程度になります。
  • ゴミのような低品質な食料が多く追加され、日々の献立を考えることが楽しくなります。今日のごちそうは紙くずのフライです!
  • 高品質の食料を食べることができれば、強力なバフを受けることができます!
  • 農業はa19の種に戻る仕様となり、食料になる作物については育成に「肥料」が必要になります。
    20230425201224.jpg

●癖の強い7種のモンスター種族

  • 強力なパワーと特徴を持ち、それぞれ異なる”得意武器”をもつ「種族」を選ぶことで、最初から最後まで爽快感のある展開を楽しめます。

○吸血鬼

  • 夜の帝王であるあなたは、闇夜にまぎれて素早く行動することができます!ナイフで華麗にひと刺し。コウモリのように舞い、蜂のように刺す!相手は誰にされたかもわからぬまま命を落とすことでしょう!

○ゴブリン

  • まとわりつく熱気はあなたの友であり力の源です!火炎瓶をひっかぶり、かつ敵もその輪に巻き込みながら炎上パーティです!爆発物があるともっと楽しいですよ?

○ゾンビ

  • あなたはゾンビの強力なパンチ力と丈夫な肉体、そしてすさまじい怒りを持っています!完全にキレたあなたを止めるのは、たとえダンプカーでも不可能でしょう!何もかもその手で破壊しつくしてしまいましょう!

○天使

  • あなたは神々しすぎて逃げ隠れしても目立ってしまいます!しかし腕力には自信あり!正面からの暴力でゾンビを屈服させて片っ端から浄化していきましょう!燃え上がる信仰の炎はゾンビを浄化してもくれますが、怒ったゾンビが集まってくるので気をつけて!

○マタンゴ

  • あなたは仲間であり自分自身であるマタンゴを栽培してその力を借りたり、役に立つ道具類を生み出すことができます!驚異的な強さをもつ菌糸生物を新たに生み出すことさえできます!世界をマタンゴで埋め尽くしてしまいましょう!

○フランケンシュタイン

  • 自家発電により蓄えた電気は、あなたの身を守る盾にも、攻撃のための矛にもなります!あなたの最大の趣味である機械いじりも、生きていくための最大の武器となってくれるでしょう!レッツエンジョイエンジニアライフ!

○セイレーン

  • 羽をもつあなたは空中機動のスペシャリストであり、また着地時の羽ばたきでまわりの敵を吹き飛ばします!また、水中野球リーグで培った水中戦の経験から、水中ではほとんど無敵の存在です!ゾンビの頭でホームランダービーだ!

●プレイヤー能力の調整

  • レベル上限:600
  • レベルによるライフ・スタミナ最大値の上昇速度および上限が半減
  • アトリビュートスキルの性能再調整
  • エボリューションスキルの追加
  • クラフトスキル(雑誌システム)の実質的な削除

●武器・防具・ツールの調整と追加

  • バースト連射ピストルや、一撃必殺の3発同時発射ライフルなど、癖はあるがとても頼りがいがある銃器も追加されています。
  • マシンガンナー系の武器は、5.56mm弾を使用するよう変更されました。
  • 低Tierの重火器について、相互の性能バランスを大幅に改善。

●アイシクルアイテムの追加

  • 雪原や荒野で採集可能な素材を使い、各種冷たいアイテムをクラフトできるようになります。
  • アイシクル素材を用いた、T3近接・ツール・弓などの装備品が追加されます。
  • 強力な冷たい飲食物もクラフト可能になります。

●品質システムの変更

  • 品質システムの変更により、探索で高品質のアイテムを探して回る楽しみが生まれます!
    • 品質1,2:ルートおよび購入のみのジャンク品。高Tierの装備においては性能劣化が激しいです。
    • 品質3,4:クラフトできる品質。実質的にバニラの品質2と4程度の差があります。
    • 品質5:現実的な確率でルートできる実質的な最高品質。バニラの品質6に相当。
    • 品質6:非常に入手困難。性能が非常に高く、MODスロットも6つあります。

●既存の敵を強化、またより強い敵の追加

  • 非常に強力なボスエネミーが主に繁華街を徘徊するようになります。
  • 既存のゾンビのうち、一部は高い身体能力や特殊能力を得ており、恐るべき敵となります。
    20230425201241.jpg

※アイデアと参考

  • a18~19のトレーダー&自動販売機&農耕禁止のバランスに近づけるよう意識しています。
  • バニラにおける、装備が最強から一段階落ちる程度。T2程度の武器と、パッド混じりの完璧ではない防具で、「素早く敵を倒せるが、こちらも攻撃されると痛い」程度が良いゲームバランスだと考えており、それに近い内容を継続できるよう調整しています。
  • 食料欠乏の感覚は、Oxyten not Includedからアイデアを得ています。
  • 種族については、ボーダーランズ2のキャラクターとスキルからアイデアを得ています。

【クレジット】

  • nameko さん(ほっかいどうきのこサーバー)
    • マルチプレイサーバーにて、はじめてこのMODを導入いただきました。
    • a20の頃より累計1年間以上の期間導入いただいており、マルチプレイにおけるバグチェックとバランス調整に大きな貢献をいただいています。
    • 食料の焼きシイタケ・きのこ汁のアイデア、および追加武器である投げ槍やライフルについての指針をいただいています。
  • SweetService
    • 我がリトルブラザーです。
    • 2年以上に及ぶ実質的なテストプレイヤーおよび多数の有益なアドバイスを進言するアドバイザーです。
    • 本Modにおける多くのアイテムや要素、またゲームバランスは彼の尽力によるところが非常に大きいです。
binf_shinana

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[Purpose of this MOD]
- Overall, it will be possible to enjoy playing with a focus on more independent exploration.
- Since it's post-apocalyptic, let's eat more trashy food!
And so that you can find joy in eating good food.
- Rather than limiting what you can do,
A "race" system that adds benefits and provides a fresh gaming experience.
- Although it allows for faster play than vanilla,
The difficulty curve from the beginning to the second half has been made gentler,
In addition, by reducing as much as possible the elements that require stepping during work,
To always be able to play with an exhilarating feeling.
- Instead of making it difficult to win,
Adjusted to make it difficult to survive,
Make it possible to feel a sense of survival.
- From a comprehensive and detailed investigation,
Adjust the balance of skills, weapons, armor, tools, vehicles, etc.
Allow each person to make free choices based on their preferences.

[Recommended difficulty level (for single player)]
*Optional for items not specified
*Required items are highlighted with ★
★Difficulty setting: Warrior ~ Insane  (The power of the race mod is high, but a boss is also added, so we recommend one level higher than normal. Default difficulty is recommended only when playing for the first time.)
・Experience multiplier: 100%~150%  (Since the required experience points for LvUP have been reduced, 150% progresses fairly quickly.)
・24 hour cycle: 30~60 minutes (I think it will be pretty manageable even if it is shortened because the speed of eradication is fast.)
★Daylight length: 18
・Blood moon frequency: 10 days, 30 days, disabled  (You can set it to 7 days, but it's a little busy. If you want to enjoy exploring, you don't need BMH.)
・Blood Moon Enemies: 12 to 64  (Although it is possible to set more than 64, it is not recommended)
・Zombie movement speed during the day: Walk to run  (You can set it to the highest speed, but be aware that doing so will likely result in differences in strengths and weaknesses depending on the race.)
・Zombie movement speed at night: Run - Maximum Speed
・Airdrop: Every 3 days  (on the contrary, a certain frequency may be more motivating)
・Player block damage: 100-150%
★AI block damage: 300%
★Amount of loot: 50-25% (Basically, 50% is recommended. 75% or more is OK until you get used to it)
★Loot replenishment time: Disabled
・Chunk reset time: Disabled
★Player kill: Kill only others (for adjustment to include self-destruction damage from explosives)

●Highly difficult mod with high survival elements
- Recommended for the following players.
 - Play time is over 300 hours, and the start-up in the early stages is stable and does not depend on luck.
 - Vanilla suffers from a surplus of supplies to the point of voluntarily banning traders, vending machines, hunting, farming, etc.
 - Think it's strange that food is cheap even though we are trying to survive.
- The game is not recommended for beginner players who are not even familiar with vanilla, as the number of choices increases especially in the early stages, which tend to be simple, and the solutions to each problem are generally the same as in vanilla.
- If you're only good at combat, it doesn't mean you can solve everything or spend time collecting items in a safe zone. You must always take risks and consider return trade-offs.
- What to craft and what to save without crafting? Always examine the possibilities and choose the best to survive.
●Server side Mod
- Although the scope of modification is wide, it is a server side mod.
- Since it is a server-side mod, it is OK to install it only on the server side in multiplayer.
●About Mod types
◯origin
- For single play
- You can play the elements of the garbage eating mod with completely expected content.
◯Battleground
- For multiplayer
- [Important] The balance of abilities and weapons between races does not take PVP into account, so please never play PVP.
- Since it is for multiplayer where an unspecified number of people gather, the difficulty level of survival elements is much lower than in the original.
- Unlike single play, replays are virtually impossible, making it easier to change jobs by changing races.
●Adjustment of food, drinks, and medical supplies
- The number of items obtained has decreased significantly. Compared to vanilla, it will be about 1/10 to 1/20.
- Many low-quality foods such as garbage have been added, making it more fun to think about your daily menu. Today's feast is fried paper scraps!
- If you can eat high-quality food, you can receive powerful buffs!
- Agriculture will return to A19 seeds, and ``fertilizer'' will be required to grow food crops.
●7 types of monsters with strong habits
- By choosing a "race" with powerful powers and characteristics, each with a different "favorite weapon", you can enjoy an exhilarating experience from beginning to end.
○Vampire
As the Emperor of the Night, you can act quickly under cover of darkness! A brilliant stab with a knife. Float like a bat, sting like a bee! The other person will probably die without knowing who did it to them!
○Goblin
The surrounding heat is your friend and source of strength! It's a flaming party with Molotov cocktails and the enemy getting caught up in the ring! It's more fun with explosives, right?
○Zombie
You have the powerful punching power, strong body, and tremendous anger of a zombie! Even a dump truck won't be able to stop you when you go completely mad! Let's destroy everything with our hands!
○Angel
You are so divine that even if you run and hide, you will stand out! But I am confident in my strength! Let's use frontal violence to bring the zombies to their knees and purify them from end to end! The burning flame of faith will also purify the zombies, but be careful as angry zombies will gather!
○Matango
You can cultivate your Matango companion, borrow its power, and create useful tools! You can even create new mycelial organisms with incredible strength! Let's fill the world with Matango!
○Frankenstein
The electricity you store through your own power generation can be used as a shield to protect yourself or as a spear for attack! Your greatest hobby, tinkering with machines, will become your greatest weapon for survival! Let's enjoy engineer life!
○Siren
With wings, you are an aerial maneuver specialist and can blow away enemies around you with the flapping of your wings when you land! Also, due to his experience in underwater warfare gained through the Underwater Baseball League, he is almost invincib
●Adjustment of player abilities
- Level upper limit: 600
- The increase rate and upper limit of maximum life and stamina values depending on level have been halved.
- Attribute skill performance readjustment
- Addition of evolution skills for end game
- Substantial deletion of craft skills (magazine system)
●Adjustment and addition of weapons, armor, and tools
- Additional firearms that have quirks but are very reliable, such as a burst-fire pistol and a three-shot rifle that can kill you in one shot.
- Machine gunner type weapons have been changed to use 5.56mm bullets.
- Significantly improved the mutual performance balance of low-tier firearms.
●Addition of icicle items
- You will be able to craft various cold items using materials that can be collected in the snowfields and wilderness.
- Equipment such as T3 melee, tools, and bows will be added using icicle materials.
- You can now craft powerful cold drinks.
●Changes in quality system
- Changes to the quality system will make it more fun to search for high-quality items through exploration!
- Quality 1,2: Junk items only available through routes and purchases. Performance deterioration is severe for high-tier equipment.
- Quality 3,4: Quality that can be crafted. There is essentially a difference between vanilla quality 2 and 4.
- Quality 5: Practically the highest quality that can be routed with realistic probability. Equivalent to vanilla quality 6.
- Quality 6: Very difficult to obtain. It has very high performance and has 6 MOD slots.
●Strengthen existing enemies and add stronger enemies
- Very powerful boss enemies will now mainly roam downtown.
- Some of the existing zombies have acquired high physical abilities and special abilities, making them formidable enemies.
*Ideas and references
- We are trying to get closer to the balance between A18 and A19 traders, vending machines, and farming bans.
- In vanilla, the equipment is one step lower than the strongest.
With a T2 weapon and imperfect armor mixed with pads,
We believe that a good game balance is ``You can defeat enemies quickly, but it also hurts when you get attacked,'' and we are making adjustments to maintain content close to that.
-The feeling of food scarcity is inspired by Oxyten not Included.
- The races are inspired by characters and skills from Borderlands 2.
[Credit]
- nameko (Hokkaido Kinoko Server)
I installed this MOD for the first time on a multiplayer server.
It has been introduced for a cumulative period of more than a year since the A20,
He has greatly contributed to bug checking and balance adjustments in multiplayer.
We received ideas for grilled shiitake mushrooms and mushroom soup for food, as well as guidelines for additional weapons such as javelins and rifles.
- Sweet Service
He is my little brother.
Substantive test player for over 2 years and
He is an advisor who offers a lot of useful advice.
Many of the items and elements in this mod, as well as the game balance, are largely due to his efforts.

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【推奨ゲーム設定】(GarbageEater_Origin / ~ゴミ食いMOD オリジン~)
※指定していないものについては任意
※必須指定項目は★で強調

★難易度設定            :戦士~狂気(※種族modのパワーが高いが、ボスも追加されるため通常~1段上推奨)
・24時間サイクル        :60分
★日中の長さ             :18

・ブラッドムーンの頻度    :14日~30日、または無効
・日中のゾンビ移動速度    :歩き~走る (※慣れているなら最高速とかにしてもOK)
・夜間のゾンビ移動速度    :早歩き~全力疾走(※好きなものでOK)
・経験値マルチプライヤー:100~200%

・プレイヤーブロックダメージ:100~150%
★AIブロックダメージ:200~300%
★略奪品の量:50%~33%    (※基本的には50%がおすすめ。慣れるまでは75%などでもOK)
★略奪品補充時間:無効

★プレイヤーのキル:他人のみキル(※爆発物の自爆ダメージありきの調整のため)

※マップは以下を推奨(指定していないものについては任意)
    ★ランダムマップ(※Navesは焼森が未調整なのと、poiが少ないので専用の調整が別途必要なレベル)
    ★ワールドサイズ    :6k~8k (※ランダムマップ生成設定が、6k~8kまでしか対応していないため)
    ※川、クレーター、裂け目、湖については全削除したほうがおそらく良い(ほしい場合でもfewまでに留める)
    ※山や丘は10~20%程度まで減らすのを推奨
    ※バイオーム配分については、森:29%、その他:24% くらいで作成するといい感じ
    ★【重要】必ず「草原」「雪原」「荒野」は最低限存在するようにし、
   かつ可能ならそれぞれにシティが存在するように。
     「砂漠」はあってもなくても良い、「焼け森」は調整してないバイオームなので絶対存在しないように。

※ブラッドムーン関係の設定は任意でよい。
 (難易度にほとんど影響しないため)

 

【推奨ゲーム設定】(GarbageEater_BattleGround / ~ゴミ食いMOD バトルグラウンド~)
※指定していないものについては任意
※必須指定項目は★で強調
※PVPは種族間のバランスがよくないので絶対にやらないように。

★難易度設定            :遊牧民~狂気

 (※パッチの調整により実際の難易度より難しくなるが、種族パワーがあるため普段+1くらいまでOK)

・日中のゾンビ移動速度    :歩き~走る (※慣れているなら最高速とかにしてもOK)
・夜間のゾンビ移動速度    :早歩き~全力疾走(※好きなものでOK)
・経験値マルチプライヤー:100~200%

・プレイヤーブロックダメージ:100~150%
・AIブロックダメージ:200~300%

 (※100%でも問題はない。あとBMH時のブロックダメージは増やさないほうがいいかも。)
★略奪品の量:100% (※おそらく100%未満に設定するのは難しいだろうため。パッチの調整により実質75%になる)

※マップは以下を推奨(指定していないものについては任意)
    ★ランダムマップ(※Navesは焼森が未調整なのと、poiが少ないので専用の調整が別途必要なレベル)
    ★ワールドサイズ    :6k~8k (※ランダムマップ生成設定が、6k~8kまでしか対応していないため)
    ※川、クレーター、裂け目、湖については全削除したほうがおそらく良い(ほしい場合でもfewまでに留める)
    ※山や丘は10~20%程度まで減らすのを推奨
    ※バイオーム配分については、森:29%、その他:24% くらいで作成するといい感じ
    ★【重要】必ず「草原」「雪原」「荒野」は最低限存在するようにし、

  かつ可能ならそれぞれにシティが存在するように。
    ※「砂漠」はあってもなくても良い。
    ★【重要】「焼け森」は調整してないバイオームなので存在しないように。

  (自作MapやNitrogenなどのマップ生成ツールを使用している場合に発生しがち)

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